• Година след излизането на първата книга за Мечето Падингтън на 28 май в кафе-галерия ПРАГА на ул. "Раковски" 100, Чешки културен център, беше учреден Клуб ПАДИНГТЪН & ПРИЯТЕЛИ.
    Повече за събитието »
Невидимият компонент на филма
автор: ВЕНЕЛИН ГРАМАДСКИ
област: Кино
Невидимият компонент на филма
Поредица:
Други
Обем:
300 стр., 2 приложения и показалец на филмите
Илюстрации:
Формат:
145 х 200 мм
Подвързия:
мека
ISBN:
978-954-540-063-6
Издание:
Първо издание, май 2009
Графично оформление:
Корица Илко Грънчаров
Цена:
15.00 лв.

От самото си зараждане филмът носи в същността си единството на звуко-зримия екранен феномен и днес категорично не можем да си представим, дори и в най-смелото си въображение, филм без звук.

Именно той, звукът, невидимият компонент на филмовото произведение, е предмет на настоящото изследване. Звукът като градивен елемент и материал за филм, в цялата му гама на акустична натурална изява, едновременност и взаимовръзка с фотографичната природа на изображението; звукът като равностоен на и производен от изображението, със свое място, роля и специфични форми на участие в екранната драматургия.

Венелин ГрамадскиВенелин Грамадски защитава магистърска степен по филмова и телевизионна режисура в Държавното висше филмово, телевизионно и театрално училище в Лодз, Полша, през 1980 г. с авторска игрална киноновела „Стени от огледала“, телевизионна адаптация на пиесата на Артър Милър „Гледка от моста“ и документален филм. През 1980-1991 г. работи като режисьор и сценарист в СИФ „Бояна“, СТФ „Екран“ и студия „Време“. В периода 1984-1989 г. реализира повече от 100 авторски видеопредавания, сред които рубриката „Видеокалендар“ (по-късно заимствана от БНТ), пълнометражни видеофилми за Владимир Висоцки и Юри Буков, игралната новела „Изборът“, рекламни и музикални клипове, актуални репортажи. От 1983 г. преподавател по филмова и телевизионна режисура, а от 1997 г. доцент в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“. Дългогодишен научен секретар на катедра „Филмова и телевизионна режисура и анимация“, а от 2005 г. неин ръководител. Научните му разработки са в областта на творческата педагогическа практика, теорията и методиката в обучението по филмова и телевизионна режисура. Настоящата книга е докторски труд, защитен през 2003 г.

Още»